Amazon’un uydu internet projesi Kuiper, Starlink’in çok gerisinde

Amazon’un Kuiper Projesi, Starlink’in Gerisinde Kalıyor


Amazon’un Starlink rakibi olarak lanse ettiği uydu internet hizmeti Project Kuiper, ciddi üretim ve takvim sorunları nedeniyle planlanan ilerlemenin gerisinde kaldı. Bloomberg’in yaptığı kapsamlı araştırmaya göre, dev teknoloji şirketi Kuiper için belirlenen takvimi yakalamakta zorlanıyor ve bu durum projenin geleceği açısından kritik soruları gündeme getiriyor.

Uydu Üretimi Beklenenden Geride

Amazon’un amacı, Kuiper projesiyle dünya çapında özellikle kırsal ve altyapı yetersizliği bulunan bölgelere yüksek hızda internet erişimi sunmaktır. Ancak, bu hedefe ulaşmak için uzaya 3.000’den fazla uydu gönderilmesi gerekmektedir. Şu anda ise şirket sadece birkaç düzine uydu üretmiştir.

Karşılaştırıldığında, SpaceX’in Starlink projesi halihazırda yörüngede 7.000’in üzerinde uyduya sahiptir. Bu büyük fark, Amazon’un ne kadar geride kaldığını açıkça ortaya koymaktadır. Üstelik Kuiper uydularının ilk üretim süreci de geçen yılın sonlarına kadar başlayamadı, bu da üretim hattının hızla ölçeklenmesini engelledi.

Fırlatma Hedefleri Zorluyor


Amazon, bu yılın başlarında Kuiper için beta testlerine başlamış olsa da, kapsamlı kullanıcı testlerinden hala uzaktır. Nisan ayında planlanan ilk büyük fırlatma görevi olan 27 uyduluk fırlatma operasyonu da 8 Nisan’dan 28 Nisan’a ertelendi. Bu görev, Boeing ve Lockheed Martin ortak girişimi olan United Launch Alliance (ULA) tarafından gerçekleştirilecektir.

Bu arada firmanın bir hükümet sözleşmesi imzaladığı, bu anlaşmaya göre gelecek yaza kadar 1.600 uyduyu yörüngeye taşıma yükümlülüğü olduğunu da belirtelim. Ancak mevcut üretim hızıyla bu hedefe ulaşmak pek olası görünmemektedir. Şirketin bu nedenle FCC’den süre uzatımı talep etmesi beklenmektedir.

Amazon, bu yıl boyunca Arianespace, Blue Origin ve SpaceX gibi farklı şirketlerle bir dizi fırlatma gerçekleştirmeyi planlamaktadır. Ancak hangi aşamada ne kadar uydu fırlatılacağı ve bu görevlerin zamanlaması bu noktada belirsizdir.

Related Posts

Realme 14T tanıtıldı: Giriş seviyesinde cazip alternatif

Realme, yeni giriş seviyesi modeli Realme 14T’yi duyurdu. MediaTek’in 5G destekli Dimensity 6300 yonga setinden güç alan telefon, AMOLED ekranı ve 6000 mAh bataryası ile uygun fiyatlı akıllı telefon arayan müşteriler için cazip bir seçenek …

Google: AI Overviews aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştı

Google, AI Overviews olarak adlandırılan yapay zeka destekli arama aracının aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Alphabet’in 2025 birinci çeyrek finansal sonuçlarıyla birlikte açıklanan bu veri, Google’ın arama teknolojilerinde yapay …

Motorola, kristallerle süslediği kablosuz kulaklığını tanıttı

Motorola Moto Buds Loop, Sound by Bose, uzamsal ses ve 8 saate kadar pil ömrü gibi özelliklere sahip Motorola’nın ilk açık tasarımlı kulak içi kulaklık modeli. Kulaklık, lüks tutkunlarının ilgisini çekecek, Swarovski kristallerinin yer aldığı …

Yandex’den Google Chrome’un satılmasına yönelik ‘teklif’

Chrome tarayıcısının satılmasına hükmedilmesi halinde, şirketin, Chrome’un Türkiye operasyonlarını devralmak için teklif vermeye hazır olduğunu bildirdi

Trump’ın bütçe kesintisi James Webb’i karanlığa gömebilir

NASA’nın 10 milyar dolarlık dev uzay teleskobu James Webb’in faaliyetleri, ABD’deki bilim bütçesindeki büyük kesintiler nedeniyle durma noktasına gelebilir. Trump yönetiminin NASA’ya yönelik politikaları, sadece James Webb değil, birçok bilimsel projeyi tehdit ediyor.

OpenAI’den ücretsiz kullanıcılara müjde: Deep Research artık herkesin erişimine açık! Peki nasıl kullanılır?

OpenAI, derinlemesine online araştırmalar yapabilen yapay zekâ aracı Deep Research’ün hafif sürümünü piyasaya sürdü. Artık ücretsiz kullanıcılar da bu gelişmiş teknolojiden yararlanabilecek. Peki ChatGPT’de Deep Research (Derin Araştırma) nasıl kullanılır? İşte detaylar!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir