Almanya merkezli otomobil üreticisi BMW Group, bu yılın ilk çeyreğindeki satış rakamlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirketin genel satışlarında hafif bir düşüş yaşanmasına rağmen, en büyük pazarı olan Çin’deki satışlarda ciddi bir gerileme, BMW’nin geleceğiyle ilgili endişeleri artırdı.
KÜRESEL SATIŞLARDA DÜŞÜŞ GÖRÜLDÜ
BMW Group’un araç satışları, 2025’in ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,4 azalarak 586.149’a geriledi. Bu düşüş, şirketin genel performansını olumsuz etkilese de, elektrikli araç satışlarındaki artış, bu düşüşü kısmen telafi etti.
Aynı dönemde BMW Group’un elektrikli araç satışları, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28,5 artışla 157.495’e yükseldi. Grubun önde gelen markası BMW’nin araç satışları ise yüzde 2 düşüşle 520.142’ye geriledi. Şirketin ana üssü olan Almanya’daki satışlar da yüzde 1,3 azalarak 61.264’e düştü.
ÇİN’DE SERT DÜŞÜŞ
BMW’nin satış performansı, farklı bölgeler arasında belirgin farklılıklar gösteriyor. Amerika kıtasında, özellikle ABD’deki güçlü talebin etkisiyle yüzde 5,4’lük artış yaşandı. Amerika’daki satışlar, 94.591 adedi ABD’de olmak üzere toplamda 114.313 araca ulaştı. Ancak şirketin ana pazarı olan Çin’deki araç teslimatları (Mini markası dahil), yüzde 17,2’lik büyük bir azalışla 155.195’e geriledi.
ÇİN’DEKİ EKONOMİK BELİRSİZLİK ETKİLİYOR
Çin’deki satışlardaki bu önemli düşüşün temel nedeni, tüketicilerin küresel ticaret savaşlarına ilişkin endişelerinden dolayı harcamalarını kısıtlamalarıdır. Bu durum, sadece BMW’yi değil, aynı zamanda Alman lüks otomobil üreticisi Mercedes-Benz’i ve Volkswagen Grubu’nu da olumsuz etkiliyor.
More Stories
Gündeme düşen şok iddia: Mars’ta nükleer savaş ve kaybolan bir medeniyetin izleri
Şans eseri keşfedildi; şeklini hiç kaybetmeyen sıvı üretildi
İYİ Parti’den Gazetecilerin Hakları İçin Yeni Kanun Teklifi