Trump: İran ile İletişim Telefon Üzerinden Devam Ediyor
ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray'da düzenlediği basın toplantısında, İran ile süren görüşmelere dair önemli açıklamalarda bulundu. Trump, İran ile olan iletişimlerin devam ettiğini belirtirken, "Artık her toplantı için uzun uçuşlar yapmak zorunda değiliz. Görüşmelerimizi telefon üzerinden sürdürüyoruz." ifadelerini kullandı. Başkan, yüz yüze görüşmeleri tercih ettiğini vurgulayarak, olası bir anlaşmanın İran'ın nükleer silah edinme hedeflerinden tamamen vazgeçmesine bağlı olduğunu yineledi. NE OLMUŞTU? ABD ile İran arasında 8 Nisan'da sağlanan ateşkesin ardından, Pakistan'ın aracılığıyla yapılan görüşmelerden bir sonuç çıkmayınca Trump, 13 Nisan'da İran'a yönelik "deniz ablukası" uygulama kararı aldı. Bu karar doğrultusunda, Hürmüz Boğazı'na giriş yapan ve çıkan İran bağlantılı gemilere…